12 Ερωτήσεις Στρατηγικής για τα Social Media
Πιστεύεις κι εσύ ότι τα social media είναι ένας πρακτικός και up to date τρόπος να προωθήσεις το αντικείμενο της δουλειάς σου; Έχεις δίκιο. Ποιός δε θέλει άλλωστε να ελαχιστοποιεί τα έξοδα αυξάνοντας την απήχηση; Η επικοινωνία σου με το κοινό όμως, απαιτεί στρατηγική για να γλυτώσεις χρόνο και κόπο και να στοχεύσεις κατευθείαν στο κέντρο του target group σου. Σε αυτό το άρθρο μου, θα βρεις τις 12 ερωτήσεις που θα δημιουργήσουν ένα στρατηγικό πλαίσιο ώστε να φτάσεις το στόχο σου. Μην ξεκινήσεις κανενός είδους campaigning αν δεν απαντήσεις πρώτα στις ερωτήσεις! Κοινώς; Spread the word, correctly!
1. Γιατί οι πελάτες σου να προτιμήσουν εσένα σε σχέση με τον ανταγωνιστή σου; (μιλάμε για τη θεμελίωση του marketing της εταιρείας σου όχι μόνο για social media, αρκεί να γνωρίζεις την απάντηση!)
2. Σε ποιό κοινό απευθύνεσαι (target group); (όσο πιο ξεκάθαρο είναι τόσο πιό εύκολο)
3. Το target group σου σε ποιό social media αφιερώνει περισσότερο χρόνο; (δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθείς με Facebook, Twitter, Instagram και λοιπά, ταυτόχρονα! Το κουράζεις άδικα...)
4. Ποιός είναι ο επιχειρηματικός σου στόχος για τον επόμενο χρόνο; Για τα επόμενα 5 χρόνια; (Θα σου ορίσει τον πήχη των εξόδων αυτή η απάντηση. Τι και πόσα θέλεις να ξοδέψεις ανάλογα με το τι θέλεις να πετύχεις)
5. Τί θέλεις να επιτύχεις μέσω των social media; (Μήπως αυτή η ερώτηση θα έπρεπε να είναι πρώτη; )
6. Ποιός θα χειρίζεται την παρουσία σου στα social media; Εσωτερικός ή εξωτερικός συνεργάτης; (Η κάθε επιλογή έχει υπέρ και κατά. Ζύγισέ τα. Για λεπτομέρειες θα ακολουθήσει κι άλλο άρθρο για outsource / in-house social media marketing)
7. Διαθέτεις αξιοποιήσιμες πηγές για να προβάλλεις και να ενισχύσεις το προφίλ σου; (αναφέρομαι στο ανθρώπινο δυναμικό σου και κατά πόσον μπορεί να παίξει ρόλο με την παρουσία του στα social media της εταιρείας)
8. Σε ποιούς τομείς μπορείς να επικεντρωθείς ώστε να ενημερώσεις, εκπαιδεύσεις και να εμπνεύσεις το κοινό σου; (αν το προϊόν σου ανήκει στον τομέα της φαρμακευτικής μπορείς να ξεκινήσεις ενημερωτικές καμπάνιες για θέματα υγείας!)
9. Οι ανταγωνιστές σου τί κάνουν σωστά και τί λάθος στα social media; (Αφιέρωσε χρόνο για να απαντήσεις. Παρατήρησε, κατάγραψε και αξιολόγησε. Είναι αναγκαίο)
10. Τί θα θεωρήσεις επιτυχία για την επιχείρησή σου στα social media; (για ξέρεις και που πρέπει να πατήσεις pause για να χαρείς!)
11. Με ποιό τρόπο θα καταμετρήσεις την επιτυχία σου; (Με ποιό software; Ποιός θα το χρησιμοποιεί και τι είδους reporting θα κάνει;)
12. Πώς μπορείς να προετοιμαστείς καλύτερα για να αντιμετωπίσεις αρνητικά σχόλια ή ακόμα και μία social media crisis; (...των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Σοφός ο λαός μας)
Tip: Μην απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις μαζί, την ίδια μέρα. Αφού τις διαβάσεις ξεκίνα ένα brainstorming και κατάγραψε ότι σου έρχεται στο μυαλό σε σχέση με τις ερωτήσεις. Είναι κάτι που προτείνω πάντα πριν από οποιαδήποτε διαδικασία απαιτεί χρόνο και σκέψη, γιατί βοηθάει στο να καθαρίσεις το μυαλό σου από των καταιγισμό ιδεών που σίγουρα θα έχεις μόλις διαβάσεις τις 12 ερωτήσεις. Μόλις ολοκληρώσεις το brainstorming, ασχολήσου με οτιδήποτε άλλο και ξεκίνα την καταγραφή των απαντήσεών σου την επόμενη μέρα. Να θυμάσαι ότι μπορείς να προσθέτεις ή να αφαιρείς στοιχεία από τη λίστα σου αλλά συνήθως η πρώτη απάντηση που δίνουμε είναι και η πλέον αληθινή. Τέλος, εμπιστεύσου την παρατηρητικότητα και τις γνώσεις σου! Treat yourself a new notebook for that job!