Η αβάσταχτη αναγκαιότητα του media training (με παραδείγματα)

2015-06-07 00:00

 

Σε προηγούμενο άρθρο αναφέρθηκα στην αναγκαιότητα οι επιχειρήσεις να επενδύουν σε media training των στελεχών τους, με αφορμή άρθρο της Edelman PR. Αναγκαιότητα σημαίνει ότι κάτι είναι υποχρεωτικό, αναγκαίο και εξαρτάται από συγκεκριμένα αίτια. Τυχαία λοιπόν η επιλογή της λέξης; Καθόλου! Η σημασία του σωστού και ολοκληρωμένου media training είναι τεράστια στην υλοποίηση του communication strategy. Παρακάτω, παραθέτω δύο παραδείγματα κακού performance που σαφέστατα οφείλονται σε μη επαρκή προετοιμασία κι εκπαίδευση. Γιατί καμιά φορά, αρκεί να δεις τι κινδυνεύεις να πάθεις ώστε να λάβεις τα κατάλληλα μέτρα!

Case  #1

Στο βίντεο που ακολουθεί, ο Ed Miliband, αρχηγός των Εργατικών (άρα και της αντιπολίτευσης) στο Ηνωμένο Βασίλειο πιάστηκε εντελώς (μα εντελώς όμως!) απροετοίμαστος για τις δηλώσεις που του ζητήθηκαν, ως είθισται, από το BBC. Αμέσως θα αντιληφθείς ότι επαναλαμβάνει την ίδια δήλωση ανεξάρτητα από την ερώτηση. Προφανώς, του ζητήθηκε να μεταφέρει το μήνυμα αυτό αλλά κανείς δε φανταζόταν το κωμικοτραγικό αποτέλεσμα! Αποτέλεσμα; Οι ευγενικοί συνάδελφοι περιορίστηκαν στο "καθόλου επικοινωνιακός". Οι θερμόαιμοι προτίμησαν χαρακτηρισμούς τύπου "ενοχλητικός, απαράδεκτος, αστείος, λίγος" και πολλά πολλά άλλα. Διάλεξε και πάρε. Κυρίως όμως, δες και μάθε!

 Click here: Ed Miliband on BBC

Case  #2

Στο δεύτερο βίντεο ο Europe Managing Director της RIM (Blackberry) φιλοξενείται σε πρωινή εκπομπή του BBC με στόχο να λανσάρει το νέο μοντέλο της Blackberry, η οποία αν και ξεκίνησε δυναμικά στο χώρο των smartphones, δεν κατάφερε να πλησιάσει τις πωλήσεις της Apple και της Samsung. Η Blackberry αποφασίζει το 2013 να κάνει comeback και επενδύει (όπως είναι αναμενόμενο) σε δυναμικό campaigning ώστε όχι μόνο να ξανακερδίσει το κοινό της που λοξοδρόμησε αλλά και να αποκτήσει νέο, μεγαλύτερο και πιο φανατικό κοινό επίσης. Παρακολούθησε την απόλυτη καταστροφή του launching από το ίδιο το στέλεχος της Blackberry. Προφανώς στο μάθημα του media training απουσίαζε. Ας κρατήσουμε ότι είναι excited πάντως!

Click here: RIM Europe Managing Director on BBC Breakfast

 

(Μετά τα δυο παραδείγματα που σου έδωσα ακόμη αναρωτιέσαι αν είναι σημαντικό να εκπαιδεύσεις τα στελέχη σου σωστά για media performance; )